שירותי ראיית חשבון - ייעוץ ותיכנון מס

חברות ועסקים רבים במשק מעוניינים להביא להקטנת חבות המס שלהם הנגזרת מתוצאות הפעילות של העסק. לצורך כך, הרבה מהעסקים שוכרים שירותי תכנון מס מקצועי אשר יכול להקטין את חבות המס עבור עסקים אלו.

תכנון מס נועד להפחית את סכום המס בו מחויב הנישום, זאת תוך הכרה מעמיקה של חוקי המס, המונחים המקצועיים, הפסיקה המחייבת והפרשנות המשפטית של רשויות המס למונחים אלו ואפשרויות השימוש בהם. 

תכנון מס נאות, בניגוד להתחמקות ממס שהינה בלתי חוקית ואף פלילית, מבוצע אך ורק על פי כללי החוק ולכן יכול להקטין באופן לגיטימי את חבות המס. 

באמצעות תכנון מס נכון, ובאמצעות הכרת העסק, העסקאות והחוק, ובאמצעות אנשי מקצוע הבקיאים בתחום המס, ניתן להביא לחסכון מס משמעותי שיביא לחיסכון משמעותי בסכום המס המשולם.

משרדנו, משרד רו"ח בן דור ושות', כולל צוות מקצועי של רואי חשבון ויועצי מס המכיר את חוקי המס והפסיקה הרלוונטית בצורה מעמיקה באופן המאפשר לו להביא לחסכון כסף משמעותי ללקוח, באמצעות הקטנה לגיטימית של חבות המס באופן המטיב ביותר עבורו.  במהלך השנים, השיג משרדנו לאלפי עסקים, עצמאים ושכירים החזרי מיסים בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים.

rawpixel-799380-unsplash.jpg

ייצוג וליווי מול רשויות המס

עסקים וחברות רבים נדרשים להתנהל מול רשויות המס השונות, להתנהלות של גופים שאינם בקיאים בתחום המס וחסרי ניסיון בהתנהלות מול רשויות המס עלולות להיות תוצאות כבדות משקל. 

משרדנו, משרד רו"ח בן דור ושות', הוא בעל וותק של מעל 30 שנה בייצוג נישומים מול רשויות המס במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, בשומות ובהסכמים, בדיווחים לרשויות המס, ערעורים על חיובי יתר, קנסות ועוד. למשרדנו שיתוף פעולה עם עורכי דין מומחים בתחום המיסים, המאפשר לספק ללקוח פתרון מיטבי בהתנהלותו מול רשויות המס.

פתיחת תיקים ברשויות המס

פתיחת עסק חדש, יכולה להיעשות בסוגים שונים של התארגנויות: חברות בע"מ, עוסק מורשה, עוסק פטור או שותפות – וכולל מלבד הליך התאגדות, גם פתיחת תיקים והגשת מסמכים ואישורים שונים לרשויות המס השונות: מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. 

משרדנו, משרד רו"ח בן דור ושות', הוא בעל וותק של מעל 30 שנה וניסיון רב בייעוץ וליווי עסקים בצורות התאגדויות שונות, בהליכי הקמת חברות, ופתיחת עסקים, כולל פתיחת תיקי ההתאגדויות ברשויות המס השונות.

הצהרת הון

רשות המיסים מחייבת עצמאים בעלי שליטה ונישומים אחרים לדווח הצהרת הון מידי מספר שנים. הצהרת ההון כוללת דיווח על הון הנישום לתאריך ההצהרה, במטרה לסייע לפקיד השומה לבחון האפשרות של הכנסות נוספות שלא דווחו בדוח השנתי המוגש למס הכנסה. בחינת קיומן של הכנסות נוספות מבוססת על העיקרון לפיו הונו של הנישום מקורו בהכנסות או תקבולים כלשהם, ולכן נדרש להיות התאמה סבירה בין הנתונים.

אי התאמה בין נתוני הדוחות השנתיים לבין ההון המוצהר יכול לנבוע כאמור, מהכנסות או תקבולים לא מדווחים או עקב טעויות במילוי שגוי של ההצהרה או ממקורות שלא דווחו בתקופה שבין ההצהרות כגון: מתנות, ירושות, הלוואות ועוד. חוסר התאמה מהותית בין נתוני הצהרת ההון לבין נתוני הדיווחים השנתיים עלולה ליצור הפרש הון בלתי מוסבר, ולחייב את הנישום במס גבוה, במידה ולא יינתנו הסברים מספקים ומבוססים להפרשים אלו.

לכן יש חשיבות מרובה להגשה מדויקת של נתוני הצהרת ההון, תוך התחקות על כל המקורות ששימשו בסיס לגידול בהון, כדי שהנישום לא ייפגע. 

משרדנו, משרד רו"ח בן דור ושות', מתמחה בהגשת הצהרות הון לעצמאים, בעלי שליטה ונישומים אחרים, זאת, תוך הקפדה על נאותות הדיווח באופן שהנישום לא ייפגע.

טיפול בהחזרי מס הכנסה לשכירים ועצמאים

החזר ממס הכנסה נובע מתשלום שנתי ביתר של מס הכנסה, הן בשל ניכוי במקור ביתר לעובד שכיר או תשלום מקדמות יתר על ידי עצמאי או חברה. שכירים יכולים להגיש בקשות להחזר מס הכנסה עד 6 שנים אחורנית.

זכאות להחזר מס הכנסה יכולה לנבוע מסיבות רבות בהן, חופשה, לידה, מילואים, חתונה, בעיה רפואית ועוד. היכרות מעמיקה עם חוקי המס מגדילה את הסיכויים לבחינה מהימנה של הזכאות להחזר מס והימנעות מהגשת בקשה שתוביל במקום להחזר מס – לחיוב במס.

משרדנו, משרד רו"ח בן דור ושות', הוא משרד בעל וותק של מעל 30 שנה המעניק שירותים שונים לגופים רבים במשק. בין שאר השירותים שמשרדנו מעניק הוא מעניק שירותים לעובדים שכירים בכירים המחויבים בהגשת דוח שנתי למס הכנסה וכן לשכירים המעוניינים לבחון זכאות להחזרי מס או נדרשים לתיאומי מס בעבודתם.

משרדנו, משרד רו"ח בן דור ושות', התמחה בהחזרי מס לנישומים. בין לקוחותינו בביצוע החזרי מס: עובדי עיריית ירושלים, מע"מ, ביטוח לאומי, גמלאי משטרת ישראל, ועוד רבים אחרים. במהלך השנים החזיר משרדנו מיליוני ש"ח כהחזרי מיסים ללקוחותינו.

תכנון מס בפרישה ופיצויים וקיבוע זכויות

על מנת להקטין את סכומי המס המשולמים על ידי עובד שפרש מעבודה מסכומי התגמולים והפיצויים, נדרש לתכנן את אופן משיכת הכספים על מנת להקטין את סכומי המס המשולמים.

תכנון המס בעת פרישה הוא באמצעות ריכוז נתוני החסכונות הפנסיונים, בחינת הצרכים של הפורש ובחירת האפשרות המטיבה ביותר עם העובד בהקטנת סכומי המס המשולמים על ידו, זאת תוך התחשבות בהוצאות הצפויות של העובד.

משרדנו, משרד רו"ח בן דור ושות', הוא משרד בעל וותק של מעל 30 שנה המעניק שירותים שונים לגופים רבים במשק. בין שאר השירותים שמשרדנו מעניק, הוא מעניק שירותים לעובדים שכירים המגיעים לגיל פרישה בתכנון פיננסי ומיסויי טרם פרישתם, לרבות קיבוע זכויות.

בכל פנייה או שאלה, צרו קשר!

פנייתכם תטופל בהקדם האפשרי.